Ekstra mobilmast skal sparke signalet i mål til Vildbjerg Cup

1 af 3

Ekstra mobilmast skal sparke signalet i mål til Vildbjerg Cup

Når omkring 10.000 unge fodboldspillere i alderen 7-17 år indtager Vildbjerg Cup, bliver der sat en ekstra mobilmast op af Telenor.

Facebook, Instagram og Snapchat. Der bliver tryk på de sociale medier og dermed mobilnettet under Vildbjerg Cup, når 10.000 unge fodboldspillere fra ind- og udland indtager den midtjyske by senere på ugen.

For at kunne klare det unormalt store pres på mobilnettet bliver der sat en ekstra mobilmast op af Telenor, så familie og venner til de mange fodboldspillere fra Danmark, USA og resten af Europa uproblematisk kan blive opdateret omkring målscoren.

- Normalt bor der cirka 4.000 mennesker i Vildbjerg, og under Vildbjerg Cup er der små 20.000, så der er stor belastning på, siger Jørgen Trankjær, daglig leder af Vildbjerg Cup.

Det er vigtigt, at spillere, pårørende og gæster, der på én gang bruger deres mobiltelefoner i et område, hvor der normalt ikke er så stor aktivitet, kan komme i kontakt med omverdenen i løbet af fodboldturneringen. Men der er også en anden grund til, at masten bliver sat op.

- Vi har en app med nyheder og formidling af informationer, så det er nødvendigt. Desuden skal deltagerne jo også kunne følge med i resultaterne i de andre kampe, siger Jørgen Trankjær.

Vildbjerg Cup, der er Europas fjerdestørste ungdomsturnering i fodbold, bliver fløjtet i gang for 38. gang torsdag den 28. juli. Turneringen varer fire dage, og undervejs vil der blive spillet omkring 1.900 fodboldkampe.

Det er tredje gang, at der bliver sat en ekstra mobilmast op til Vildbjerg Cup.