Efterskoleformand: PR-kroner er godt givet ud

I følge efterskoleformanden er det en god idé, når flere efterskoler ansætter kommunikationsmedarbejdere til at markedsføre skolerne.

Formanden for efterskolerne mener det er en god idé, at bruge penge på PR.

Det er en helt naturlig udvikling når efterskolerne opruster staben med PR-medarbejdere. Det mener Troels Borring, der er formand for efterskoleforeningen. Der er nemlig benhård konkurrence om eleverne, og det betyder, at en større og større del af skolernes budgetter går til markedsføring. 

- Det er en både sund og naturlig udvikling, og det er et udtryk for at efterskolerne er meget opmærksomme på hvordan de får deres fortælling ud, siger Troels Borring. 

TV MIDTVEST har lavet rundspørge blandt 32 efterskoler. 11 har svaret, og ud af dem har fire allerede en PR medarbejder ansat.  Tre overvejer det i øjeblikket, imens fire ikke har planer om at tilknytte en medarbejder til at markedsføre skolen.

- Efterskolerne ved godt, at hvis vi skal tiltrække nye elevgrupper, som ikke kender os i forvejen, så skal vi evne og være på de medier, hvor de unge de er, og det kræver man har noget mandskab, der har indsigt i det, siger Troels Borring, der er formand for efterskoleforeningen. 

Hør formanden for efterskoleforeningen forklare hvorfor PR-kroner er givet godt ud: 

02:16 Luk video