Bravo Tours arbejder på at sikre flyrejser

Flyselskabet Primera Air er her til aften gået konkurs. Nu arbejder Bravo Tours på at sikre de kunder, der har bestilt flybilletter hos selskabet.

Hos Bravo Tours arbejder man på højtryk for at finde nye løsninger for de kunder, der er ramt af Primera Airs konkurs. Foto: Arkiv

- Vi har allerede nu sikret ferien for størstedelen af vores gæster, der skal afsted de næste dage. Det samme er gældende for resten af ugen og egentligt resten af oktober. Også alle vinterens rejser er der fokus på

Peder Hornshøj, der er adm. direktør i Bravo Tours

Bravo Tours arbejder lige nu på højtryk for at sikre de gæster, der har bestilt flybilletter hos Primera Air. Det skriver rejseselskabet i en pressemeddelelse her til aften.  

- Vi har allerede nu sikret ferien for størstedelen af vores gæster, der skal afsted de næste dage. Det samme er gældende for resten af ugen og egentligt resten af oktober. Også alle vinterens rejser er der fokus på, siger Peder Hornshøj, der er adm. direktør i Bravo Tours

Størstedelen får den ferie, de har planlagt 

Alle medarbejdere er blevet kaldt ind mandag aften, hvor de arbejder på højtryk for at finde nye flyløsninger til deres gæster. Bravo Tours gør i øjeblikket alt, hvad de kan for at de gæster, der på rejsemålene kommer hjem planmæssigt eller så hurtigt det kan lade sig gøre.

Læs også Ramt af flykonkurs? Her er dine rettigheder

- Vores gæster er de allervigtigste, og allerede nu kan jeg heldigvis bekræfte, at størstedelen får den ferie, de har planlagt, de skal bare flyve med et andet selskab. Der vil selvfølgelig være små tidsforskelle på flere flyvninger, men det har vi vurderet er bedre, end at gæsterne slet ikke kommer afsted, siger han.

Bravo Tours kontakter alle dem, der er blevet berørt af konkursen, men da det drejer sig om flere tusinde, skal man væbne sig med tålmodighed.

- Jeg kan sagtens forstå, at vores gæster gerne vil tale med os og have en afklaring allerede i dag. Men vi kontakter alle, og det er et kæmpe arbejde. Vi gør det i den rækkefølge, de skal rejse, altså efter afrejsedato. Så jeg lover, at alle hører fra os - vi håber bare, at vores gæster har tålmodighed, så vi kan bruge vores ressourcer på at kontakte alle hurtigst muligt, siger Peder Hornshøj.

Læs også Primera Air går konkurs