B&O klar med fremtidsplan

Sammen med sidste års regnskab præsenterede Bang og Olufsen i dag en ny femårig strategiplan, som skal løfte omsætningen markant de kommende år.

Den nye strategiplan går under navnet "Leaner, Faster, Stronger", og byder blandt andet på en helt ny produktkategori, stærkere satsning på kerneområdet lyd og akustik og en omstrukturering af dele af organisationen.

B&O vil fokusere på det de er gode til. Nemlig deres kompetencer indenfor lyd og akustik. Men samtidig vil de styrke deres udnyttelse af partnerskaber. Det skal være med til at sikre øget effektivitet og flere succesfulde produkter i fremtiden.

Nye produkter på hylderneBang og Olufsen er blevet kritiseret af sine egne forhandler for, at produkterne er for dyre. En del er den nye strategi er udvikling af en ny produktgruppe som netop bliver billigere. Samtidig udnytter Bang og Olufsen sit samarbejde med Apple, som skal sælge det nye produkt i deres butikker.

Ifølge aktieanalysechef Rune Møller fra Jyske Bank er strategien den rigtige vej ud af krisen.

- Mange af de nye tiltag lyder fornuftige. Planen er meget ambitiøs og det er ikke sikkert at de når alle deres mål, men det vigtigste er at den er ambitiøs, siger Rune Møller.

Bang og Olufsen præsenterede i dag onsdag et overskud på 40 millioner kroner før skat.