B&O-forhandlere efterlyser nye produkter

Vi befinder os i et tomrum, siger en forhandler til Dagbladet Børsen. Koncernens topchef siger, at der er bedre tider på vej.

Bang & Olufsen
Foto: Johan Gadegaard /Ritzau Scanpix

Bang & Olufsen mangler nye produkter på hylderne. 

Sådan lyder det i Dagbladet Børsen fra flere forhandlere, efter at Struer-koncernen tirsdag offentliggjorde et skuffende kvartalsregnskab.

- Vi er i et tomrum, indtil der kommer nye produkter. Vi er vant til at få nye produkter oftere, og når det ikke sker, så mærker vi det. Jeg tror, at alle forhandlere i Europa er ramt af det, siger indehaveren af B&O-butikken i Herning, Kenneth Lauritzen, til avisen.

Nogenlunde samme melding kommer fra Finn Toft fra B&O-butikken i Thisted.

- Man har ikke lige været for hurtige, ligesom man var for nogle år siden, hvor de nye produkter kom i stride strømme. Vi kan jo ikke bare nøjes med at komme med nogle nye farver, siger han.

Bang & Olufsens topchef Henrik Clausen siger til Børsen, at selskabet befinder sig i et mellemår, når det gælder lancering af nye produkter. Han tilføjer dog også, at selskabet har en stærk "pipeline" for de kommende 12-24 måneder.

Koncernens omsætning faldt med 18 procent i tredje kvartal, og det skuffende resultat har fået koncernen til at nedjustere sine forventninger og droppe en tre års plan. 

Investorerne var tirsdag hurtige til at reagere på regnskabet. B&O-aktien faldt med 26,3 procent - svarende til 924 millioner kroner.