66-årig financierer sin egen nej-kampagne

Silkeborgenser har indrykket store annoncer og købt biografreklamer for at få danskerne til at stemme nej ved folkeafstemningen.

Sådan præsenterer Søren Toft-Jensen sit budskab i en video på Facebook.
Sådan præsenterer Søren Toft-Jensen sit budskab i en video på Facebook.

Det plejer at være de politiske partier, der er toneangivende i valgkampe. Men 66-årige Søren Toft Jensen fra Silkeborg vil også være med.

Han har for egen regning indrykket helsidesannoncer i Morgenavisen Jyllands-Posten og Berlingske, hvor han opfordrer danskerne til at stemme nej ved folkeafstemningen om det danske retsforbehold i EU på torsdag.

Samtidig har han også købt biografreklamer i hele landet og annoncer i flere netaviser, skriver Jyllands-Posten på sin hjemmeside.

- Ved et ja sætter vi hele passager af grundloven ud af kraft. Det betyder, at vi kan komme i en situation, hvor politi eller domstole bliver tvunget til at følge love, som vi slet ikke bryder os om, siger han i sin kampagnevideo, der også kan ses på Facebook-siden Sig ja til Grundloven - stem nej.

Den 66-årige silkeborgenser beskriver sig selv som en helt almindelig dansker. Han grundlagde i 70erne virksomheden Borg Automotive og er i dag formand for den kristne Borgfonden, skriver Jyllands-Posten.

Søren Toft Jensen var også i medierne i 2011, da han søgte om lov til at åbne en privat lægepraksis i Haderup - og fik afslag af Region Midtjylland. 

Se Søren Toft-Jensens nej video her - via Facebook: