TV MIDTVEST

Æres den der æres bør

Præcisering: Det var en avis, der afslørede forkerte etiketter på kød fra Danish Crown i Skjern.

I nyhederne på TV/MIDT-VEST onsdag aften fortalte vi, at det var Fødevarestyrelsens Rejsehold, der havde afsløret et tilfælde af kødfusk hos slagterikoncernen Danish Crown.

Det er ikke korrekt - afsløringerne stammer fra avisen 24timer.

Sagen drejede sig om et parti udenlandsk oksekød fornyet med etiketter, der påstod, at kødet var produceret i Danmark. Etiketterne sagde også, at kødet kunne holde sig til august 2012 - men det var heller ikke korrekt.

Danish Crown har beklaget de forkerte oplysninger og fortalt, at de skyldtes en procedurefejl og ikke ond vilje.

Eksternt link - 24timers omtale af sagen:http://www.24.dk/article.jsp?articleId=14489

Tip os Har du et godt tip?