ons, 07/12/2011 - 20:34 — Line Hintze
Del

Pige udvist selvom mor og søster er i Danmark

En 7-årig thailandsk pige kan ikke få lov til at bo sammen med sin mor og storesøster i Herning. Hun står nu til en udvisning.

En 7-årig pige fra Thailand står nu til udvisning, selvom hendes mor og søster må blive i Danmark. To gange har familien søgt om familiesammenføring, men begge gange er de blevet afvist af Udlændingeservice.

Kommet for nyligt
Moren er gift med en dansker og har været i landet siden 2007. Den 7-årig pige er kommet til Danmark i marts, men har nu fået afslag på familiesammenføring og skal senest lørdag være ude af Danmark. 

Kæmpet for datteren
I tre år har moren kæmpet for at få datteren til Danmark. Moren har med rettens hjælp i Thailand fået papir på, at hun har forældremyndigheden over begge sine piger. Alligevel ville faren ikke udlevere datteren og derfor er familien ført blevet samlet i Danmark i marts i år. Men det kan altså vise sig at være en kort fornøjelse.  

UDVISNING

Udvisning må begrundes af, at hun ikke vil integreres fuldud i danmark i de 40 år som det påkræver, Ja det er lang tid, Men det er et ægteskab også, Hvis datteren ikke frivilligt lader sig indville i den danske folkeskole Stat så ryger hun af landet i det det er lovpligtigt at gå i den danske folkeskole statslig eller militær, eller ryger hun tilbage til Thailand og skal gå i den statslige skole i Thailand Det kræver Den Thailandske lov for at blive statsborger eller bliver den lille pige statsløse og kan ikke opnå sine rettigheder hverken som menneske eller som menneskerettigheden, staten kan simpelthen ikke beskytte hende så folkeskolen er påkrævet.

Med venlig Hilsen
Morten Lindblad

Karnov Law tir, 31/01/2012 - 14:27 — MORTEN LINDBLAD (ikke efterprøvet) - FREDERIKSVÆRK

udvisning

hvordan kan en DF tilhænger tillade sig at kommentere denne udvisningssag?
en moral er god og to moraler er som bekendt dobbelt så god! søn, 08/01/2012 - 13:10 — John Abrahamsen (ikke efterprøvet) - Ringkøbing
Hvad sker der for udlændingsministeret?
- Selvfølgelig kan hun da nå at lære dansk, jeg kom selv hertil da jeg var 6 år, og jeg snakker og skriver flydende dansk.

Selvfølgelig er det nemt at udvælge en lille uskyldig 7årige pige som "offer" I denne her sag, synes at det er grotest, og det er nok en af de latterligste grunde til bortvisning "at de ikke tror at hun kan intigrere sig" hun er et barn, og børn er lærenem!
- VÅGN OP I ER JO FOR SYGE I LÅGET, total magtliderlig, hvad hvis det var jer der selv stod i situationen, nårh nej, det sker jo ikke, I er jo på "toppen" af verden og vi er bare "brikkerne" i jeres spil! tir, 13/12/2011 - 00:51 — Suparak (ikke efterprøvet) - Taastrup

til Nui

Det kan du da læse dig frem til på tv midt vest side.
http://www.tvmidtvest.dk/indhold/udvisningssag-sat-i-bero#comment-5676 søn, 11/12/2011 - 11:10 — Jens Peter Jensen (ikke efterprøvet) - Herning

???????

Nyt? Hvordan går det med den lille pigens Sag?
er hun blevet udvist eller har de udsatte udvistning mens sagen den kører? lør, 10/12/2011 - 19:53 — Nui (ikke efterprøvet) - Amager

Udvisning.

Det kan da ikke være rigtigt at sende den lille pige hjem der er nok mange andre der skal sendes hjem først .Lad da den familie stakkels familie være i fred og så tænk jer da for SATAN om. fre, 09/12/2011 - 11:41 — Bent Mark Jensen (ikke efterprøvet) - Kokkedal
Havde hørt nogle historier herude (bor I Thailand) om familie sammenføring i DK som var slået fejl, den værste tilfælde er som her med børn som komme i klemme.

Jeg håber at det lykkes at Oye kan blive i DK og ikke skal tilbage, men som jeg kan forstå på indslaget er der nok ikke meget at komme tilbage til i Thailand, da den biologiske far ikke ville slippe Oye uden problemer, og dette kommer nok til at foregår igen hvis hun kommer tilbage.

Hvis det kan hjælpe og alt ramler i DK, så har i min email herfra til mig og konen, vi vil gerne stille os til rådighed hvis skulle blive nødvendigt at Oye skal tilbage og der ikke lige er noget familie som kan hjælpe. fre, 09/12/2011 - 10:49 — Michael Nordstroem (ikke efterprøvet) - Bangkok
men at udlændingeservice kan afvise familiens historie med "det finder vi ikke godtgjort" uden nogle form for modbeviser eller undersøgelser, er problemet!
for det er jo her familien taber, når hele ens historie bliver stemplet som løgn af en skrankepave uden et gram af medmenneskelighed.

Og hvordan er det muligt at staten uden beviser kan sige hvad der er sandt eller falsk, kender vi til andre områder end udlændingeområdet hvor staten selv bestemmer hvad der er sandt og falsk, NEJ VEL.

jeg håber at familien kan blive sammen i Danmark fre, 09/12/2011 - 09:45 — svend viborg (ikke efterprøvet) - kbh.k
Den lov der ligger til grund for udvisning af den
syvårige pige må og skal hurtigst muligt laves om. Evt. laves en lovliggørelse af en vis gradbøjning af den. Det bør være soleklart for enhver at det vil være fuldstændig uretfærdigt og umenneskeligt for både pigen, søster og forældre, hvis udvisningen bliver effektueret. Jeg græmmes over at være dansker hvis hun bliver sendt alene tilbage til en far der har givet afkald på hende, og revet væk fra sin mor, søster og en kærlig god stedfar. fre, 09/12/2011 - 01:13 — Eva Larsen (ikke efterprøvet) - Køge

MENNESKEKÆDE

Kære familien Nielsen,

Vil blot gentage mit tilbud:

Hvis I har brug for at vi stiller op hos jeg på lørdag for at forhindre politiet i udvisningen, så sig til. I kan bare ringe på 40272870 og så vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at arrangere dette! Er sikker på at mange vil møde op....

kh
Gorm Bull Sarning tor, 08/12/2011 - 22:32 — Gorm Bull Sarning (ikke efterprøvet) - Viborg
Jeg vil gerne sige tak til alle som har skrevet på denne side. Tusind tak for støtten og vi håber hun bliver her hos os. Mvh hele familien Nielsen fra Herning tor, 08/12/2011 - 21:35 — Wilawan (den lille piges mor) (ikke efterprøvet) - Herning
1. Nej selvfølgelig skal hun ikke udvises, det er det rene Nazi at optræde på den måde overfor en 7 årig.

2. Ja, jeg er også flov, men er rejst fra Danmark, man kan jo ikke være i det land mere, det er gået amok og er blevet total elitesygt.

3. Man skal ikke sige man kommer fra Danmark mere, det er ikke god PR, hverken i business eller på anden vis. Norge er accepteret, der kommer jeg fra, når jeg bliver spurgt i lande hvor vi har splittet vores eget ry og rygte af.

4. Når det er sagt, så vil jeg også sige, at alle dem der hoppede på Pia Kjærsgaards vogn med fremmedhetz, åbenbart var hverken kloge eller voksne til at forstå, at sætter man sig på toppen af en glidebane, så er det meget svært at stoppe på halvvejen og vandre opad. Nu er det så en syvårig, som man i det glade gadeparlamentsrus ikke lige fik overvejet om hun skulle med "i spanden eller ikke".

Useriøst - uovervejet - gadeparlament - Stasi lovgivning - udemokratisk og i høj grad udansk, hvad er det for bylder der fylder Danmark ? og hvad vil man med den slags.

Hvorfor er der ingen med almindelig sund fornuft i udlændingestyrelsen, der kunne se, at den konflikt der her var mellem regler og realitet var syg !!! og hvorfor f...... kan de politikere ikke snart lære at lave love, så de konsekvent indeholder bestemmelser om, at hvis loven måtte stride mod almindelig hæderlig, menneskeret eller sund fornuft, så kan afgørelsen udsættes og loven indstilles til ændring.

Hvorfor skulle det iøvrigt være nødvendigt, med den slags nødbremser i en lovgivning - ja det er det jo, når man ikke er i stand til at lave ordentlig lovgivning, som man kunne for mere end 10 år siden - dengang politikerne ikke råbte "idiot" til vore tyske venner og dengang spindoktorer ikke sad og lavede ulovligheder med pressen, dengang en minister tog sit ansvar alvorligt og seriøst. Det er ikke kunne denne sag der rejser spørgsmålet om,hvor fornuften og hæderligheden blev af i det Danske offentlige system !!!! - Det sidste jeg såm, var skattevæsenet der pålagde telestyrelsen dagbøder for ikke at udlevere oplysning UDEN DOMMERKENDELSE - hvad er det ? - der er altså slet ikke styr på grundloven - derimod kan skat selv fuske sagsakter ind til en spindoktor, på den ene eller anden måde.
Ingen på Christiansborg kan tilsyneladende fatte alt det her - det undrer såre, at almindelige mennesker skal lære dem fornuft og hæderlighed.

Den pige skal ikke ud, men det skal derimod dem der kan lave disse regler og / eller love, jeg synes ikke den slags mennesker er Danmark værdige - synes I ? tor, 08/12/2011 - 21:18 — Peter Kleinbæk (ikke efterprøvet) - Skive

pige udvist

Føj,føj,føj, jeg er flov over at bo i et land,der styres af en total urimelig udlændingelov m.h.t. udvisning af herboende (velintegrerede)udlændinge. I dette tilfælde, drejer det sig om en lille pige, som ikke må bo hos sin mor og stedfar her i landet. Begrundelsen er, at "man" ikke mener at pigen på, kun 7 år, kan integreres efter gældende regler. Hvilke regler? Endhver kan se ( også de såkaldte politikere, må man formode)at pigen er yderst velintegreret og familien velfungerende. Kære politikere, I gør en lille pige fortræd, hvis I sender hende hjem. Til familien: Held og lykke.

Helle Nykøbing Sj. tor, 08/12/2011 - 20:56 — Gæsthelle merete hansen (ikke efterprøvet) - nykøbing sjælland

Dumme Loven.!!!

Udvistning af en 7 årige pige?
Hvad fanden Tænker de kloven hos Udlændningeservice dog på, og begrundelse for udvistning fordi de kloven mener at pigen ikke kan integreres i landet i 7 årige aldre?
Jeg er selv fra Thailand og er 28 år nu, og har været her i landet siden jeg var 12 år og jeg har gået i skole i thailand i 6 år før jeg kom til landet her, jeg synes nu at det er gået mig meget godt, og jeg taler og INTEGERERS FINT I DEN DANSKE SAMFUNDET... tor, 08/12/2011 - 20:48 — Nui (ikke efterprøvet) - Amager
udlændingeservie (US) siger de giver afslag efter de regler der findes. Dette er ikke korrekt, da flere andre i samme situation har fået familiesammenføring. Barnet har jo en særlig tilknytning til sin moder, samt sin søster, plus sin danske stedfar. Disse tilknytningsforhold gør at hun har mindre tilknytning til Thailand end Danmark, og bør derfor, i lighed med andre sager uden tøven gives en familiesammenføring med hendes moder og søster i Danmark.

US forskelsbehandler mere og mere, og det er med urette at de gør det. De burde skamme sig !!! tor, 08/12/2011 - 20:45 — Lasse (ikke efterprøvet) - Slagelse

Udvisning

føj for pokker der er nogen der må ha´en grim smag i munden.Det må være en lav form for person der har taget denne beslutning. Hvordan fortæller man lige en 7 årig at hun skal udvises af Danmark. Må den eller dem der har bestemt dette ikke lukke et øje før hun er tilbage igen.
og til vores "fantastiske" regering:hvad med at i levede bare lidt op til ansvaret og fik dette standset.. NU.. tor, 08/12/2011 - 20:36 — Gæst (ikke efterprøvet) - herning
Hvad er det for et land jeg er født i jeg er flov over at mit Land kan tage sån en beslutning. Det kan bare ikke ske... Det må ikke ske hun er jo kun 7 år. HVAD sker der lige for jer i udlængeservice. Jeg tror lige at i skal se på den sag igen og så lige besøge familien og hvor den lille pige eller fredes her i Danmark sån som skole og fritidshjem. For hun skal ikke tilbage til Thailand hvor hun måske ikke vil have den samme livsglæde og omsorg. Hun skal bare ikke tilbage til Thailand hun han ikke gøre nogen fortræd så lad den lille pige blive til i har set på sagen igen. For hun skal ikke hjem på lørdag. tor, 08/12/2011 - 20:31 — Ricky Jensen (ikke efterprøvet) - Hvidovre
Det er da helt ude i hampen med den udvisning. Og hvor er det umenneskeligt!
Jeg håber virkelig, at det bliver stoppet. tor, 08/12/2011 - 20:29 — Niels Poulsen (ikke efterprøvet) - Frederikshavn

udvisning

UDLÆNDINGE STYRELSEN tænker med røven tor, 08/12/2011 - 20:14 — carsten sig (ikke efterprøvet) - aulum

udvisning

jeg har stemt df de sidste 10 år af mange årsager en af dem er ikke at udvise børn.
Jeg syntes at mange af de indlæg der er skrevet herinde kører mere i at i er flove og skammer jer og er ved at brække jer over danmark jeg er stolt over mit land og hvad det står for det er lovgiverne der er nogle fjolser fordi at de ikke tager højde for at en sådan sag kan opstå det er mig uforståligt at der ikke er plads i systemet til at tænke på barnets ve og vel lad os kæmpe for en fair sagsbehandling og hvis der stadigvæk ikke er plads til en lille pige efter det så er det en ommer familier lever sammen sådan har det altid været og det skal det blive ved med. tor, 08/12/2011 - 20:00 — Gæst (ikke efterprøvet) - hadsten
Nu må de sq snart tage sig sammen i udlændinge styrelsen og i regeringen. Det er fuldstændigt hul i hovedet at udvise en pige der er så ung på baggrund af at hun ikke kan integreres. Jeg håber vitterligt at denne udvisning bliver stoppet med det samme.

Til folk med indflydelse og eller magt samt berømmelse få bragt denne sag for folketinget med det samme så pigen kan få lov at blive. tor, 08/12/2011 - 19:38 — G. Lindholt (ikke efterprøvet) - Greve

Sørgeligt

Det er sørgeligt, at vi som samfund er kommet så langt ud. Ingen fornuftigt tænkende mennesker kan se det rimelige i at udvise en lille pige og skille hende fra sin mor og søster.
Vores land er blevet så fremmedforskrækket/-fjendsk at jeg ikke længere tør sige at jeg er dansker. Jeg kommer det ikke nærmere end at jeg er fra Skandinavien. Så flov er jeg.
Jeg har lige set et glimt af, at selv politikere på Borgen nu tager afstand fra denne beslutning. Jeg håber nu bare inderligt, at der sker noget i løbet af i aften og i morgen. Alternativt må vi som Boris har foreslået, møde talstærkt op og protestere mod dette.
Der er set tilfælde hvor mor og børn skulle sendes ud af landet, hvor moderen har opført sig på en måde så kaptajnen på flyet har nægtet at tage dem om bord. Eller at venlige politifolk har afbrudt operationen med henvisning til at det ville være for traumatiserende for børnene at fortsætte. Det giver da en smule udsættelse. Men det er urimeligt overfor et barn at skulle helt dertil. tor, 08/12/2011 - 19:36 — Annette (ikke efterprøvet) - Skive
Også jeg er rystet - hvordan kan man sige, at pigen ikke har tilknytning til Danmark?????????
Hun har sin mor og en anden søster her - udlændingestyrelsen har iøvrigt (så vidt jeg ved) ikke engang besøgt familien.Ud fra det klip jeg så i TV, så det ikke ud som om, at familien ligger Danmark til byrde.
Jeg er snart rigtig ked af at være dansker - vi kan ikke være det bekendt. Det barn skal være her sammen med sin mor. tor, 08/12/2011 - 18:38 — Esther Kohn (ikke efterprøvet) - Hellerup
jeg er rystet. Hvordan kan de komme i tanke om at tage en lille pige væk fra hendes mor og søster, det var bedre at de fik lidt ryddet op i de folk der ikke kan klare sig selv her i Danmark og som går og laver ballade og tyverier og måske det der er værer. Lad dog den lille pige være så hende og hendes familie kan få en god jul og leve lykkeligt sammen. tor, 08/12/2011 - 18:06 — Elin Lind Sørensen (ikke efterprøvet) - Bedsted

Udvisning

Det var dog den mest syge beslutning ULS dermed har truffet... De empatiforladte skrankepaver forvalter udlændingeloven, som en vis herre tolker biblen... man skal åbenbart være hardcore kriminel af anden etnisk oprindelse, for at være velkommen i Danmark.

Fy for den ledeste at vores land har udviklet sig i den retning.... FØJ!! tor, 08/12/2011 - 18:00 — Heige Brandt (ikke efterprøvet) - Knebel

Udvisning

Lorteland.Den gode Buster Larsen havde ret.
Danmark er et lorteland. Hvordan f..... kan det lade sig gøre, at et barn på 7 år skal udvises.
Hendes mor og søster bor i Danmark.
På 10 Mdr.har hun lært at tælle og tale dansk.
Det syntes jeg at dem på borgen skulle tænke lidt over.
Og få så den beslutning lavet om inden Lørdag.
Kom så igang. tor, 08/12/2011 - 17:16 — Gæst (ikke efterprøvet) - Skive
Det kan bare ikke passe. Hvordan kan de sige at et barn på 7 år (hun var vel 6 år, da hun kom til Danmark) ikke kan integreres i Danmark. Selvfølgelig kan hun det, når hun vokser op i en familie der snakker dansk, går i dansk skole, moderen og stedfar har arbejde osv. Vi har selv 2 skønne piger, der begge er adopteret. Vores børn var små, da vi fik dem, men vi kender flere, der var omkring 5 år, da de kom til Danmark, og de er idag velfungerende unge mennesker. Så det argument holder ikke. Håber tv-udsendelsen og debatten kan få nogle politikere til at vågne op, så pigen kan blive hos hendes mor, hvor hun hører til. Mange varme tanker til familien. tor, 08/12/2011 - 17:00 — Gæst (ikke efterprøvet) - Haderslev

Udvisning

Jeg troede ikke mine egne øjne og øren, da jeg så denne udsendelse. Dette er det sammme, som hvad der skete i Det 3die Rige under nazisterne.
At en anonym bureaukrat kan være så ond og modbydelig mod et barn og en lille, velfungerende familie har ødeligt min nattesøvn, og mit humør hele dagen.

Engang var jeg lidt stolt over at være dansker; det er jeg ikke mere.

At udvisningen af den lille pige sker UDEN at sagbehandleren har ulejliget sig til at besøge familien og ved selvsyn få indtryk af forholdene, demonstrerer at her er der tale om venstrehåndsarbejde og loyal opbakning af DF's politik om at få "folkefremmede elementer" ud af Danmark.

Hvad jeg ser her, er børnemishandling udført af staten - og statens terror mod en lille familie.

Jeg skammer mig. tor, 08/12/2011 - 16:17 — Erik Petersen (ikke efterprøvet) - Viborg

udvisning

pointsystemet skal SELVFØLGELIG IKKE GÆLDE BØRN, jeg synes at brn under 16 år automatisk skal have opholdtilladelse og så kan man jo tage deres situation op til overvejelse når de bliver myndig, derved kan man jo se om de vil og kan accepterer det traditionnelle danske samfund. tor, 08/12/2011 - 15:53 — eva just (ikke efterprøvet) - ulfborg
Nu må de sku snart tage sig sammen inde i det folketing, hvad F..... har de gang i, man udviser da ikke en pige på 7 år når både hendes mor og søster er heroppe. tor, 08/12/2011 - 15:45 — Gæst (ikke efterprøvet) - Tim

Udvisning

Ja man bliver mere og mere ked af at være dansker.
Familien klarer sig selv,garanteret en dejlig familie. Der må da være nogle der kan hjælpe, ham de talte med fra regeringen i går aftes,på tv kan ikke huske navnet, han skulle sættes på et fly ved ikke hvorhen.Jeg håber der er nogle som kan hjælpe familien de har det forfærdeligt lige nu,og det er jo fordi faderen har trukket det i langdrag. Håber det bedste for hele familien.Og at der er mennesker til endnu i Danmark. Jeg har ikke stemt på partiet tor, 08/12/2011 - 15:35 — Dorthe (ikke efterprøvet) - Holstebro

Udvisning

Troede det var løgn da jeg så man vil udvise en 7 årig pige. HELLO HELLO-hendes mor bor altså i Danmark!!
Man kan jo snart ikke se folk fra andre lande i øjnene! Det er en skændsel at komme fra dette fremmedfjendske land....

Næe, så er det meget bedre at være politiker. Som politiker er du fuldkommen beskyttet. Du kan svindle og bedrage og alligevel blive siddende i folketinget i 100 år, og lave elendige beslutninger, som almindelige hårdtarbejdende mennesker ikke fatter!!

Fy skam jer! Det er en ommer..... tor, 08/12/2011 - 15:33 — Sanne Emmer (ikke efterprøvet) - Brædstrup

udvisning

Efter indslaget i Tv i aftes, blev endnu engang harm over vore politikers kulde og kynisme, en ny regering hjalp åbenbart ikke, og du har ret i at der ingen grund er til at være stolt over at være dansk. Hvis et 7 årigt barn ikke kan integreres, hvem kan så ???? Det er ikke til at holde ud at tænke på hun skal udvises. Vi tænker på jer, og håber der er en politiker med lidt følelser der kan stopp dette vanvid
Steen og Pond Skarrild tor, 08/12/2011 - 14:24 — Gæst (ikke efterprøvet) - Skarrild
Mon ikke det var på sin plads om vi - borgere i Danmark- ikke blot luftede vores harme her, men rent faktisk tog kontakt til de mennesker, som er direkte ansvarlige for udvisningen?

Hvem træffer beslutningerne?

Den øverst ansvarlige i Udlændingeservice er direktør Henrik Grunnet. Han træffer de overordnede beslutninger i samråd med de to centerdirektører.

Direktør
Henrik Grunnet

Centerdirektører
Anni Fode (Center for Asyl og Familiesammenføring)
Inge Bruhn Thomsen (Center for Job og Service)

Navnene og ordlyden har jeg hentet direkte fra

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Myndigheder/udlaendingeservice/

Jeg synes ærlig talt nævnte personer skal begraves i protester - for hvordan kan man ikke én, men hele to gange komme op med den horrible påstand, at en 7 årig pige, som bor hos sin mor og storesøster, som er i fuld gang med at lære dansk (var jeg den eneste som bed mærke i at pigen talte 1-2-3-4...da hun sjippede i tv indslaget)og som går i dansk skole, hvis mor oppebærer fuld forældremyndighed og som ydermere ikke bor i en familie som belaster det danske samfund ved at være på nogen form for overførselsindkomt IKKE vurderes at kunne integreres? Det er en horribel påstand grebet lige lukt ud af den blå luft, på baggrund af det menneskefjendske og dybt latterlige pointsystem DF og de blå smølfer genemtvang i deres regeringstid. Desuden strider det mod samtlige etiske, medmenneskelige og børnebeskyttende konventioner at sende et 7 årigt barn væk fra et trygt liv hos sin familie til en usikker tilværelse på den anden side af kloden. Pigens eneste "forbrydelse" er at hun ikke er født i Danmark. Føj - jeg har en råddan smag i munden. Jeg skammer mig over at være dansk! tor, 08/12/2011 - 12:24 — Vibeke Andersen (ikke efterprøvet) - Fredericia

du tager fejl!

jeg er bange for at du tager fejl, i alle andre sager (incl. vores)har barnet ikke fået lov til at blive under behandling af klagen.

Vi må indse at sådan er det i danmark, og sådan er vi dansker

Bare se vores røde venner i regerigen, før de fik magten, lovet de os at når de kom til ville ingen børn komme i klemme mere, nu er det flere mdr. siden de fik magten, og hvad er der sket,, lige præcis, intet, børn bliver krænket og "hjemsendt" hver eneste dag, kun Villys løn er ændret og lysten til at kommentere vores børns skæbnen.

kan I så også huske at dag 1 ved regerings skiftet, sagde de at udlændingeservice ville lukke, løgn og latin styret af klamme overbetalte spindoktors det er dansk politik 2011!

det store problem i disse sager er retssikkerhed, udlændinge i dk har ingen retssikkerhed når staten kan feje familiens bevise af bordet og stemple dem utroværdige, uden at skulle bevise noget og uden de skal undersøg noget, hvis man indførte retssikkerhed for udlændinge og på den måde tvinger staten til at undersøge og lave bevis fremførelse ville ingen af disse sager kunne ende med et afslag.

men de kan som det virker nu, tager ALLE beviser og sige "det finder vi ikke er godtgjort" og vi bliver ved til du ligger ned.

hilsen en der har fået udlændingeservice:( tor, 08/12/2011 - 11:56 — svend viborg (ikke efterprøvet) - kbh.k
Thumbs Up Boris, skide godt iniativ, jeg tror bare ikke det hjælper noget. Men jeg håber så inderligt.. Jeg er ved at brække mig over Danmark, og det at være Dansker. Vi står for en masse gode ting, også alligevel ikke!

Der er så mange gange jeg har sagt til mig selv "Jeg flytter sgu snart til et andet land" - For det som Danmark har vist mig de sidste 10år, har jeg rystet på hovedet af samtlige ting. Håbløse individer der styre landet, og har styret det. Denne tragidie er et pragteksemplar af hvordan "go'e gamle Danmark" er ved at være, hvor al sund fornuft og morale er forladt. tor, 08/12/2011 - 11:16 — Anders (ikke efterprøvet) - skive

udvisning

Jeg er snart ved at være flov over at bo i det her land, sådan behandler man bare ikke mennesker. Det er frygtelig at sådan en lille pige kan komme i klemme i systemet, hun skal da bare have en tryg opvækst, sammen med hendes familie her i Danmark. Så jeg håber inderligt at der sker noget så hun kan blive her hos familien. Jeg krydser fingre for at nogen har mod til at skride ind og tage affære, så hun ikke bliver sendt hjem, det ville være uanstændigt af politikerne. Held og lykke. tor, 08/12/2011 - 07:24 — Jytte Pedersen (ikke efterprøvet) - feldborg

@Birger

Du glemte at nævne "fejlplaceret sygehus" og at det hele er Bent Hansens skyld. tor, 08/12/2011 - 07:05 — Marianne (ikke efterprøvet) - Midtjylland

hvad?

Jeg er virkelig flov over at være dansker i denne sag og vil gerne sige undskyld....jeg støtter Gorm menneskekæde den er jeg med på......vibeke tor, 08/12/2011 - 01:34 — vibeke (ikke efterprøvet) - møldrup

stakkels pige

hvordan kan man overhovedet få denne ide om hun skal ud af landet . en lille pige på 7 som har sin søster og mor i danmark . hvad har hun gjort for at fortjene sådan en skæbne, hvilken muligheder vil hun have når hun bliver sendt tilbage , jeg føler for familien og giver mine varmeste tanker <3

.og til udlændinge styrelsen....VÅGN FORHELVEDE OP OG SE HVAD I HAR GANG I.....SKAM JER. tor, 08/12/2011 - 01:29 — sandra eid rasmussen (ikke efterprøvet) - skive

Udvisning

Alle Jer der kommenterer herinde. Grib lige i egen barm og tænk på, hvilke partier I har stemt på i de sidste 10 år!!! Hvis I har stemt på konservative, venstre eller dansk folkeparti... har I jo selv været med til de regler I nu fordømmer!!! Vi andre... har set det komme længe! Og selvfølgelig skal hun blive i Danmark... kun en klaphat ville sende hende hjem... og selvfølgelig skal vi af med det usmagelige pointsystem.... det smager af racisme! tor, 08/12/2011 - 01:15 — johnny andersen (ikke efterprøvet) - viborg

lille pige

hvad har den lille pige gjort, siden hun skal udvises??
Har hun smuglet? begår kriminalitet??
Hvorfor kan hun ikke blive hos sin mor, når hun kun er 7 år, børn bliver meget hurtig intigritet forhold til voksne.. det lærer meget hurtig sprog og spilleregler i samfundet, hvis de ikke holdes indenfor hjemmets fire vægge..
hvad så med dem, der hele tiden begå kriminalitet, dem der har svært ved at blive intigreret?? eller vil ikke indordne sig i samfundet?? Dem beskytter man, men vil udvise et lille barn der har bruge for sin mor og hendes kærlighed..
Det fatter jeg ikke..
jeg håber ihvert fald at hun vil får stoppet sin udvisning..mine tanker går til familien og beder for at hun vil blive her i DK.... tor, 08/12/2011 - 01:06 — Gæst (ikke efterprøvet) - Viborg
Det er uhyrligt.... Når ingen tilsyneladende vil gribe ind så har jeg bedt vores allesammens Dronning om at gribe ind.

Til Deres Kongelige Højhed Dronning Magrethe,,

Jeg så i aften TV2 nyhederne om den lille 7 årige pige fra Thiland som man i udlændingestyrelsen har
valgt at udvise.
De har sikkert også fulgt denne sag, som så mange andre danskere.
Det strider i den grad imod min opfattelse af hvad Danmark står for og jeg har i årevis set Deres nytårs-
taler, hvor de gang på gang opfordre til at vi skal være gode ved hinanden osv.
Det som sker rent menneskeligt hænger overhovedet ikke sammen med det som De som Dronning står
for og hele tiden forsøger at indgyde os som befolkning.

- Og det er netop derfor jeg tillader mig at skrive dette brev til Dem.

Vi går julen i møde. En tid hvor der burde være hjertevarme og familierne skal samles i fællesskab.
- Men en lille familie i Herning splittes istedet fra hinanden på Lørdag, hvor den lille pige sendes bort fra
den familie som hun burde tilbringe julen sammen med.

Jeg har gransket grundloven og så vidt jeg kan se, så har De som Droning af Danmark mulighed for at
gribe ind ved hjælp af § 24, hvor i der står: "Kongen kan benåde og give amnesti."

Derfor vil jeg på det yderste bede Dem gribe ind overfor denne uretfærdighed, -om ikke andet som en
midlertidig foranstaltning indtil sagen er ordentligt belyst. Det lille væsen har ingen anelse om hvad lov
er for en størrelse og hun gør ingen fortræd ved sin tilstedeværelse her i Danmark, indtil sagen er
ordentligt belyst.

Det er en umenneskelig beslutning og det går over min forstand og min fatteevne at den nuværende
regering ikke kan og vil gribe ind for denne uhyrlighed mod et lille intetanende barn som kun gør sig
skyldig i at være hos sin mor.

Jeg føler at denne henvendelse må være den sidste og eneste mulig som er tilbage. Jeg ved godt det
er meget utraditionelt, men vores land har alle dage stået for retfærdighed og kongehuset har så længe
jeg kan huske, stået for det gode og medmenneskelige.

Så jeg beder dem Deres Majestæt, grib ind og giv en lille familie i Herning en god jul.

Med de varmeste hilsner og håb om at De og deres familie må få en velsignet jul. tor, 08/12/2011 - 01:00 — Boris (ikke efterprøvet) - Skals
Nu må embedsmandsvældet lige tage sig sammen! Vi Danskere, regeringen og , tror jeg, end ikke DF ønsker en sådan behandlig af en uskyldig pige. tor, 08/12/2011 - 00:59 — Jens Kr.M.Nielsen (ikke efterprøvet) - Aulum

Bare til info.

Jeg er nu ret sikker på at denne pige ikke skal ud af landet på lørdag. For nu er der en advokat på sagen og dette skulle gerne gøre at denne pige kan blive indtil denne sag bliver afgjort. Og der er jo kun en ting som er rigtig at gøre her. Hun høre klart til her og jeg kan MEGET nemt finder andre som skulle have et spark ud af landet . ( f.eks. sigøjner familien levakovic) Men fordi der er folk som misbruger vores system vil det altid går ud over folk som vi faktisk skulle være glade for at de har lyst til at være i Danmark.

Jeg håber ikke jeg tager fejl i det med at pigen kan blive indtil sagen er afgjort. tor, 08/12/2011 - 00:56 — Jens Peter Jensen (ikke efterprøvet) - Herning
Selvfølgelig skal den lille pige blive i Danmark tor, 08/12/2011 - 00:53 — Birger Nørgaard (ikke efterprøvet) - holstebro
Selvfølgelig skal den lille pige blive i Danmark tor, 08/12/2011 - 00:53 — Birger Nørgaard (ikke efterprøvet) - holstebro
Jeg er dansker men føj hvor jeg skammer mig over det i dag... Alle kan nu med stor tydelighed se hvad 10 år med Dansk Hadeparti har bragt os.. Hvad bilder myndighederne sig ind og sige at en pige på 7 år ikke kan integreres hvilke chancer og odds har har hun haft ?? Bør normalt tænkende mennesker ikke kunne sige sig selv at en pige på 7 år SKAL være hos sin mor under disse omstændigheder... Det er en skændsel overfor de stakkels mennesker tor, 08/12/2011 - 00:42 — Gæst (ikke efterprøvet) - herning

Udvisning

Jeg er klar til at bistå Gorm med al den hjælp, jeg kan tilbyde jer. Håber dog at "systemet" kommer på andre, og bedre tanker, inden det bliver nødvendigt...

Venlig hilsen
Michael Bak tor, 08/12/2011 - 00:31 — Michael Bak (ikke efterprøvet) - Viborg

FØJ

FØJ hvad fanden er det lige der sker hvorfor skal en uskyldig lille pige på 7 år fjernes fra sin mor og søster hvad er grunden til de må være her og hun ikke må HUN SKAL FANDEME IKKE FJERNES FRA SIN FAMILIE HVAD VIL DET GØRE GODT FOR

UDLÆNDINGE STYRELSEN MÅ FÅ FINGEREN UD AF RØVEN OG LADE HENDE BLIVE I DK tor, 08/12/2011 - 00:29 — Gæst (ikke efterprøvet) - skive

Indsend kommentar


Bemærk, at du skal skrive både fornavn og efternavn! Se regler for debat på tvmidtvest.dk
Du skal skrive dit fulde navn.
Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><img>
  • You may insert videos with [video:URL]

Yderligere information om inddataformater


TV/MIDT-VEST svarer i udgangspunktet ikke på kommentarer på tvmidtvest.dk. Har du kommentarer til TV/MIDT-VEST, så skriv til redaktionen.

TV/MIDT-VEST - SØVEJ 2 - 7500 HOLSTEBRO - TLF. 96 12 12 12 - E-MAIL: REDAKTIONEN@TVMIDTVEST.DK - ALLE RETTIGHEDER FORBEHOLDT