Region bruger kvart million på Facebook
Region Midtjylland holder sig ikke tilbage på Facebook. I år bruger regionen 250.000 på annoncering.
I modsætning til tilbageholdende kommuner er Region Midtjylland ikke bleg for at give den gas på Facebook. I 2016 bruger regionen således 250.000 på Facebookannoncering. Det fortæller DR Midt & Vest.
For eksempel har regionen for nyligt lavet en tegnefilm om Skovflåt, som 383.000 har klikket på.
- Hvis vi med en lille video kan aflaste Lægevagten, er pengene hurtigt tjent hjem igen, fortæller regionens kommunikationschef, Birgitte Thingholm.
I alt har Region Midtjylland et annoncebudget på 5,3 millioner, hvoraf Facebookannoncerne altså udgør knap fem procent. Og det sociale medie er uundgåeligt i forhold til markedsføring anno 2016.
- Det bliver man simpelthen nødt til, hvis man vil være sikker på at blive set, siger marketingschef Ib Potter fra virksomheden, CO3, der har specialiseret sig i online marketing.
Til dem, der ikke er på Facebook, er regionen ligeledes på vej med et elektronisk nyhedsbrev.