FCM fan får sponsor til at ændre trøje-design

FCM-fan var utilfreds med designet af den nye trøje. Han postede sit eget forslag til designet på klubbens facebookside. Nu har hovedsponsoren ændret designet.

FCM trøje 2016

Det affødte en del reaktioner, da FC Midtjylland torsdag præsenterede sin nye trøje med hovedsponsorens navn midt på maven. En del fans var utilfredse med den nye trøje. Efter en fcm-fan postede sin egen photoshoppede version af trøjen, har sponsoren og FCM valgt at ændre trøjens design.

 

Der var mildt sagt blandede reaktioner på den nye trøje. 
Der var mildt sagt blandede reaktioner på den nye trøje. 

Negative fans

191 fans kommenterede den nye trøje og sponsoren på klubbens facebookside.  Langt fra alle var tilfredse. Sponsoren er 'Det Faglige Hus'. I kommentarfeltet på facebook udtrykker mange fans utilfredshed med valget af hovedsponsor, men også med designet af den store hvide kasse, der indrammede sponsornavnet midt på trøjen. 

 

Sådan så trøjen ud i den første udgave. Mange fans var utilfredse med både sponsoren og med den store hvide bjælke på trøjen. 
Sådan så trøjen ud i den første udgave. Mange fans var utilfredse med både sponsoren og med den store hvide bjælke på trøjen. 

 

Jan Thomas Sørensen, der må formodes at være fan af klubben, postede sin egen photoshoppede version af trøjen, og nu har hovedsponsoren og klubben valgt at ændre designet. 

 

Her er Jan Thomas Sørensens egen photoshoppede version af trøjen. 
Her er Jan Thomas Sørensens egen photoshoppede version af trøjen. 

 

- Vi synes ikke, at trøjen så helt rigtig ud med den hvide kasse, som vi normalt bruger. Vi forstår godt, at FC Midtjylland havde sat den på, for det er sådan, vi normalt bliver eksponeret, men i dette tilfælde kunne vi godt se, at der skulle en ændring til, fortæller Mette Jul, kommunikationschef i Det Faglige Hus, på klubben hjemmeside.

- Samtidig blev vi i går inspireret af et opslag på Facebook fra en FCM-fan, hvor han havde redigeret i vores logo, og derfor har vi henover natten arbejdet på at udvikle et nyt logo, som vi håber, alle bliver glade for, siger Mette Jul.

Noget kan tyde på, at den hurtige reaktion fra sponsoren i nogen grad har mildnet en del af klubbens fans.   

 

Flere fans på klubbens facebookside tog godt imod ændringen af trøjen. 
Flere fans på klubbens facebookside tog godt imod ændringen af trøjen.